کارت‌های ۲ میلیونی امروز راکی ربیت، دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۳ ۱۱  اتاق فرار در  مشهد | درباره نوع جدیدی از بازی‌های گروهی که  در  میان نوجوانان و  جوانان مخاطب زیادی پیدا کرده است رمز کیف پول امروز راکی ربیت (یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳) راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) کدمورس جدید همستر کامبت (دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کارت‌های امروز راکی ربیت، یکشنبه ۳۱ تیر چگونه شکستن قفل گوشی عامل تیراندازی به ترامپ فقط ۴۰ دقیقه زمان برد؟ کدمورس جدید همستر کامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) + آموزش راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت (یکشنبه ۳۱ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) همه‌چیز درباره بازی تلگرامی «راکی ربیت» Rocky Rabbit + آموزش دریافت سکه بیشتر راهنمای حل پازل در مینی گیم جدید همسترکامبت کدمورس جدید همستر کامبت (شنبه ۳۰ تیر) + آموزش عامل اختلال گسترده در سیستم‌های رایانه‌ای جهان مشخص شد کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) کدمورس جدید همستر کامبت (جمعه ۲۹ تیر) + آموزش اپل می‌گوید برای آموزش هوش مصنوعی خود از ویدیوهای یوتیوب استفاده نکرده است «پیکسل ورس» لیست شد + قیمت اولیه (پنجشنبه ۲۸ تیر) کمبو کارت‌های امروز همستر کامبت (پنجشنبه ۲۸ تیر)
سرخط خبرها

نگاهی واقع بینانه به همستر کامبت | پاسخِ تمام سوالات درباره ایردراپ همستر

  • کد خبر: ۲۳۲۴۵۰
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
نگاهی واقع بینانه به همستر کامبت | پاسخِ تمام سوالات درباره ایردراپ همستر
در روز‌هایی که بازی همستر به رؤیایی برای کسب درآمد بالا تبدیل شده است شهرآرا این بازی را از دیدگاه کارشناسان بررسی می‌کند

به گزارش شهرآرانیوز، همستر کامبت؛ اگر تا به حال وارد این بازی نشده باشید احتمالا این روز‌ها درباره آن زیاد شنیده‌اید. برخی افراد به امید کسب درآمدی بی‌دردسر و فقط با ضربه‌زدن روی صفحه گوشی، وارد این بازی شدند و در مقابل عده‌ای آن را ساده‌لوحانه خواندند. البته این اولین و تنها بازی از دسته بازی‌هایی نیست که می‌توانید از طریق آن رمز ارز به دست آورید.

با این همه استقبال گسترده از همستر باعث شد که این بازی نوظهور، بلافاصله با ایجاد دوقطبی خوب و بد عده‌ای را در فضای مجازی به جان هم بیندازد، اما برای اینکه بفهمیم آیا این بازی واقعا ما را پول‌دار می‌کند یا متضرر، باید نظر‌های مخالف و موافق را شنید و با کمک کارشناسان حوزه بازار‌های مالی و رمز ارز، نگاه گسترده‌تری به این موضوع داشت.

ضربه بزن پول بگیر

بازی همستر این روز‌ها به‌اندازه‌ای مورد استقبال قرار گرفته است که افزایش تعداد پیام‌های ورود افرادی که مدت‌ها پیش از تلگرام خارج شده بودند و حالا به‌واسطه شرکت در این بازی دوباره وارد این برنامه شده‌اند به یک جُک در فضای مجازی تبدیل شده است. این روز‌ها صحبت درباره بازی همستر کامبت داغ و فضای مجازی پر شده از تحلیل و آموزش این بازی. ارائه راهکار‌هایی برای افزایش جذب درآمد و ساخت ربات برای ضربه زدن بر صفحه گوشی، گوشه کوچکی از این هیاهویی است که این همستر به راه انداخته است. 

البته همه چیز در این بازی ضربه زدن روی صفحه گوشی هوشمند نیست. هرچند این گزارش آموزشی نیست، اما بد نیست بدانید ترفند‌هایی مانند استفاده از کد مورسی که هر روز از طریق صفحات رسمی این بازی منتشر می‌شود یا قفل‌کردن تلگرام بر روی صفحه بازی و همچنین اقداماتی مثل معرفی بازی به دوستان و... کار را راحت‌تر و تعداد توکن‌های شما را بیشتر می‌کند.

حالا اینکه چرا همستر به سرعت مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفت به تجربه موفق و پرسروصدای بازی نات‌کوین بازمی‌گردد که عده‌ای توانستند از طریق ضربه زدن بر صفحه گوشی به اضافه چند ترفند کسب درآمد کنند. اگر بخواهیم با زبان ساده و نه فقط کلمات تخصصی دنیای مجازی این بازی‌ها را توضیح دهیم، باید بگوییم هر دو بازی به صورت ربات تلگرامی طراحی شده‌اند. 

اگر شنیده‌اید که این بازی‌ها از نوع Tap to Earn هستند، یعنی؛ نوعی از بازی کریپتونی (بازی‌هایی که پاداش آن به صورت ارز‌های دیجیتالی است.) که با ضربه زدن روی صفحه نمایش گوشی هوشمند خود و انجام وظایفی ساده می‌توانید توکن‌های بازی را به دست آورید. حالا توکن چیست؟ می‌توان گفت همان ارز دیجیتال است که در این بازی‌ها در قالب همان سکه‌هایی که روزانه جمع می‌کنید مشاهده‌شدنی است. 

از رؤیای پانزی تا بی‌ضرر بودن بازی 

یکی از کاربرانی که توانسته در این مدت مرحله‌های مختلف را پشت سر بگذارد و بیش از ۱۷ میلیون توکن جمع کند می‌گوید: سود این بازی به جیب کسانی می‌رود که تعداد زیادی توکن داشته باشند، اما تا زمانی که شما برای خریدو فروش توکن پولی پرداخت نکنید، ضرری نمی‌کنید. 

یکی دیگر از کابران همستر درباره تجربه‌اش در بازی نات‌کوین می‌گوید: «من ۴۰ میلیون تومان سود کردم.» به نظر او بازی همستر اگر مثل نات کوین نباشد، اما باز هم به‌راحتی سودآور است. او خطاب به آنهایی که معتقدند در نهایت به خاطر ضربه زدن صفحه گوشی‌ها خراب می‌شود می‌گوید: آنها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند فقط باید بزنند روی گوشی، با این همه حتی اگر خراب شود هم می‌ارزد.

در مقابل طرف‌داران بازی‌هایی مانند همستر، عده‌ای هستند که این بازی را مشابه ترفند پانزی (یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه که می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده بیشتر درباره‌اش بخوانید.) می‌دانند. یکی از کاربران فضای مجازی درباه قاعده تلف نوشته و گفته است که وقت و مالتان در این راه هدر می‌رود. یکی از کاربران در اینستاگرام نوشته است: «تو کلنگ می‌زنی برای پول‌دار شدن یک نفر دیگه و فقط صاحب پلتفرم داره رشد می‌کنه.»

نظر یکی از مخالفان این بازی‌ها را می‌پرسیم. او می‌گوید: مطمئن باشید سودی ندارد فقط این‌قدر این توکن معروف می‌شود و بعد هم در بازار تقاضا پیدا می‌کند که عده زیادی خام می‌شوند و برای خریدش پول می‌دهند، بعد که پشتیبان‌ها از بازار خارج شوند، ضرر را همین افراد عادی می‌بینند. 

پول در آوردن با همستر؟ 

درباره توکن‌های بازی همستر اگر شنیده‌اید که هنوز «لیست» نشده است، یعنی هنوز به یک رمز ارز رسمی که قابلیت خرید و فروش در صرافی‌های ارز دیجیتال را داشته باشد تبدیل نشده است. البته بسیاری از کاربران و حتی کارشناسان بازار‌های مالی معتقدند که این اتفاق به‌زودی رخ می‌دهد. 

محمد فتاحی‌مهر، کارشناس بازار مالی، می‌گوید: اینکه قیمت هر توکن این بازی چقدر می‌ارزد، مثل بسیاری از ارز‌های دیجیتال به‌راحتی پیش‌بینی‌شدنی نیست و به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا در زمان لیست‌شدن، اینکه کدام صرافی ارز دیجیتال، فروش را آغاز می‌کند و... بستگی دارد؛ بنابراین حداقل تا زمان تهیه این گزارش نمی‌توان گفت که هر توکن این بازی چقدر می‌ارزد. خلاصه اینکه چقدر سود می‌کنید هنوز معلوم نیست.

به اعتقاد فتاحی‌مهر سود برای کاربرانی است که بالای چند میلیارد توکن داشته باشند و برای تازه‌وارد‌ها چندان سودی در کار نخواهد بود و به زمان و انرژی‌ای که گذاشته می‌شود نمی‌ارزد. زمانی که یک ایردراپ (به زبان ساده یعنی پروژه‌هایی در حوزه ارز دیجیتال که توکن خود را به شکل رایگان با اهداف مختلف توزیع می‌کنند.) به‌طور گسترده مورد استقبال جمعیت زیادی قرار می‌گیرد، یعنی کار به آخر رسیده و فرصت به دست آوردن سود تمام شده است. همین الان اکانت‌هایی هستند که بالای چند میلیارد توکن در این بازی به دست آورده‌اند و در حقیقت سود برای آنهاست. 

او با اشاره به ورود رمز ارز‌ها به بازار‌های جهانی در سال‌های اخیر می‌افزاید: هدف همه ایردراپ‌هایی که در بستر بازی طراحی می‌شود، تبلیغات بسیار گسترده برای معرفی رمز ارز خود است. از این ترفند برای افزایش آگاهی جمعی و اعتماد نسبت به اسم این توکن استفاده می‌کنند، اما با توجه به اینکه خریدو فروش رمز ارز و ورود به این بازار‌ها نیاز به علم و دانش دارد تا زمانی که به‌عنوان یک بازی به این نوع ایردراپ‌ها نگاه کنید ضرری ندارد، اما اگر بخواهید این توکن‌ها را بدون آشنایی با بازار بخرید وارد بازی خطرناکی خواهید شد. 

طمع نکنید

حمید یونسیان، کارشناس بازار مالی، با اشاره به اینکه بیشترین عایدی این بازی نصیب تلگرام خواهد شد می‌گوید: این بازی‌ها با نوع‌آوری وارد می‌شوند و حجم زیاد مخاطب را جذب می‌کنند و معمولا در پروژه‌های اول و دوم سود هم می‌دهند. می‌بینید که به خاطر تجربه موفق نات‌کوین حالا بیشتر کسانی که از تلگرام به دیگر برنامه‌ها کوچ کرده بودند، دوباره به این بستر بازگشتند البته این همه ماجرا نیست. 

وقتی تعداد کاربران تلگرام رشد کند شبکه توکن تلگرام (TON) نیز رشد خواهد کرد. او می‌افزاید: وقتی توکنی وارد می‌شودکه هیچ هدف خاصی ندارد و فقط در قالب یک بازی آن هم بی‌معنی وارد می‌شود، یعنی در حقیقت کسانی که از پروژه سود می‌برند، افراد را با وسوسه کسب درآمد بالا جذب می‌کنند، اما درحقیقت هیچ خبری نیست. 

این کارشناس بازار مالی با اشاره به اینکه شاید پروژه همستر یک تله باشد می‌گوید: عمدتا بعد از لیست‌شدن توکن حجم زیادی خرید انجام می‌شود و به اصطلاح حمایت از توکن اتفاق می‌افتد، همین موضوع باعث وسوسه مردم برای خرید می‌شود، اما ناگهان نهنگ‌ها یعنی کسانی که حجم بالا را در قیمت پایین خریده بودند از بازار خارج می‌شوند و همین موضوع باعث بی‌ارزش شدن توکن می‌شود.

 احتمالا با توجه به اتفاقی که برای نات‌کوین افتاد، همستر بستری است برای جبران سرمایه‌ای که شرکت پشتیبان در بازی اول هزینه کرده است. یونسیان تأکید می‌کند: تا زمانی که فقط به‌عنوان یک بازی به این نوع ایردراپ‌ها نگاه شود، ممکن است فقط زمان خود را از دست داده باشید، اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که برخی افراد در زمان ورود توکن به صرافی و افزایش قیمت آن طمع و بدون تحقیق اقدام به خرید می‌کنند. خرید و فروش هر رمز ارزی نیاز به داشتن علم درباره آن دارد.

همستر خوب یا بد؟

قدیمی‌ها می‌گفتند وقت طلاست. حالا اگر وقت‌هایی دارید که خیلی هم طلایی نیست تا زمانی که فقط به چشم یک بازی به همستر نگاه کنید، اگر سود نکنید ضرری دامن‌گیر شما نخواهد شد. البته اگر نگران سندرم انگشت ماشه‌ای و درد‌های سرو گردن نیستید این بی‌ضرری تا زمانی که این بازی لیست نشود و احتمالا افزایش قیمت چند روزه آن شما را برای خرید به صورت آزاد به طمع نیندازد ادامه خواهد داشت، وگرنه در صورت ورود بدون داشتن پشتوانه علمی به این بازارها، احتمالا باید در انتظار ضرر باشید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->